Nieuws

Nieuw Administratief Centrum opent de deuren voor de Aalstenaars

door Nick De Backer

In Aalst is vanmorgen het Nieuwe Administratief Centrum plechtig geopend. De Aalstenaars konden er vandaag voor het eerst terecht.

De administratieve diensten van stad Aalst zijn voortaan gecentraliseerd op één locatie. In 2013 viel de keuze om het Nieuw Administratief Centrum te vestigen in het kantoorgebouw op de postsite. Nu de werken zijn afgerond, wordt de burger er op een klantvriendelijke en efficiënte manier geholpen via een vooruitstrevend baliesysteem.

De Aalstenaar komt er terecht in een modern en fris ingerichte onthaalruimte met veel lichtinval. Er zijn verschillende aangename wachtruimtes en kinderen kunnen tijdens het wachten spelen in een speelhoek. "Dit is een locatie om trots op te zijn", aldus burgemeester Christoph D'Haese. "Het contrast tussen oud en nieuw is groot. Een betere en efficiëntere dienstverlening staat hier voorop. We werken verder aan de noodzakelijke verandering en aan een positief imago."

Aan het onthaal krijgt de burger eerstelijnsinformatie en ontvangt hij een ticket met het nummer van de balie waar hij verder wordt geholpen. Aan de snelbalie worden eenvoudige producten afgeleverd zoals een rijbewijs of identiteitskaart. Voor meer gespecialiseerde informatie kan de burger terecht bij verschillende themabalies zoals Burgerzaken, Vreemdelingenzaken en Inburgering, Sociale zaken, Bouwen en Wonen, Leefomgeving en Mobiliteit, Ondernemen en Werken en de UiT-balie. Privacygevoelige zaken kunnen in alle discretie besproken worden in een aparte spreekruimte.

Aalst wil op middellange termijn met haar dienstverlening aan de top staan in Vlaanderen.

Vanavond een verslag in het Tv Oost Nieuws.