Rampoefening moet Aalst in staat stellen om aanpak van crisissituaties te verfijnen
De grootschalige rampoefening, die gisteravond plaatsvond in en rond het administratief centrum in Aalst, is vlot verlopen. Zo'n 300 deelnemers werden ingezet om een realistisch noodscenario te oefenen. Om zo de samenwerking tussen alle betrokken partners verder te versterken. Naast ongeveer 130 figuranten, namen ook 76 politieleden, 42 brandweerlieden, 52 hulpverleners en 34 leden van de Psychosociale Hulpverlening deel aan de oefening. De komende weken worden alle bevindingen verder geëvalueerd. En op basis van die resultaten zullen verschillende partners bijkomende verbeteracties ondernemen. Zo onderzoekt de stad onder meer hoe het auditieve AMOK-alarm verder kan worden geoptimaliseerd en hoe extra EHBO-opleidingen voor medewerkers kunnen worden aangeboden.