Nieuw speelbos geopend in Sinaai, met grote speelbeek voor kinderen uit de buurt
Naar Sinaai dan, in Sint-Niklaas. Daar is vandaag een nieuw speelbos geopend. Op de tonen van de fanfare is Ter Beke vanmiddag feestelijk geopend. De stad zet er in, op water, natuur en spel. Kinderen kunnen er volop spelen in een grote 'speelbeek'. Het bos heeft ook een belangrijke functie voor het waterbeheer in de stad, want de speelbeek is verbonden met de Belselebeek. Zo kan er dubbel zoveel water gebufferd worden. En dat moet de biodiversiteit versterken, maar vooral ook de stad wapenen tegen zowel droogte, als hevige regenval.