Hittegolf: Opnieuw blauwalg vastgesteld in het water van het Donkmeer in Berlare
Het Donkmeer in Berlare blijft opnieuw niet gespaard van de blauwalg. Na een controle van De Vlaamse Milieumaatschappij is er opnieuw blauwalg vastgesteld in het water in Berlare. Direct contact met het water en dus ook de waterrecreatie voor mens én dier is er nu verboden. Ook watercaptatie voor besproeiing van voedingsgewassen, voedergewassen en veedrenking mag niet meer, tot de blauwalg verdwenen is. Want wie ermee in aanraking komt, die kan last krijgen van huidirritaties, en luchtweg-, maag- of darmklachten. Wat wel nog mag is vissen én varen met de plezierbootjes.