Bewoners assistentiewoningen even geëvacueerd na brand in loods in Sint-Niklaas
Vanmorgen heeft het al gebrand in de stad, in een loods vlakbij enkele assistentiewoningen. De loods was gevuld met textiel, waardoor het vuur zich snel kon verspreiden. Gevaar dat het vuur zou overslagen op andere gebouwen, was er niet. Maar er was wel hevige rookontwikkeling. Daardoor besloten de hulpdiensten om de bewoners van enkele assistentieflats iets verderop, in de Regentietraat, preventief te evacueren. Een vijftiental bewoners werden overgebracht naar het ziekenhuis, maar intussen is iedereen terug thuis. Het parket heeft een branddeskundige aangesteld om de oorzaak van de brand te onderzoeken.